چه هاردی برای دوربین مداربسته استفاده کنیم -روبیکس

فاطمه خانی
15 اردیبهشت, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
چه هاردی برای دوربین مداربسته استفاده کنیم -روبیکس

برای ضبط و ذخیره تصاویر ویدئویی در یک سیستم نظارتی، باید از یک یا چند هارد دیسک دوربین مداربسته با ظرفیت ذخیره سازی بالا استفاده کنید. زیرا معمولا دوربین مداربسته نصب شده در یک مکان ممکن است ۲۴ ساعته روشن باشد و رویدادها را ضبط کند.

هارد قابل نصب در دی وی آر و ان وی آر از نوع اینترنال میباشد و با سیستم ارتباطی SATA هستند. این هارد دقیقا مشابه هاردی است که در کامپیوترهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد

هارد دیسک یکی از اجزای مهم برای پکیج دوربین مداربسته است ، اگر میخواهید تصاویر دستگاه DVR یا NVR را ضبط کنید حتما نیاز به یک هارد دیسک اینترنال دارید.

چه هاردی برای دوربین مداربسته بخریم؟

چه هاردی برای دوربین مداربسته بخریم؟

 سیستم بسته به چه نوع هاردی با چه مشخصاتی نیاز دارد؟

بسیاری از شما ممکن است فکر کنید که می توانید از یک هارد دیسک معمولی برای سیستم نظارت خود استفاده کنید و فرض کنید که همه هارد دیسک ها از نظر عملکرد یکسان هستند و عملکرد یکسانی دارند. اما این فرض کاملاً اشتباه است. هارد دیسک های معمولی در نهایت ۶ روز در هفته و هر روز ۸ ساعت کار می کنند و عملکرد متوسطی دارند.

این در حالی است که هارد دیسک هایی که برای سیستم های دوربین مداربسته تولید می شوند و در دستگاه های NVR یا DVR تعبیه شده اند، دارای یک قطعه مرکزی برای ذخیره سازی ویدئوهای دیجیتال هستند که به آنها اجازه می دهد ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته کار کنند. فراهم کند. این هارد دیسک ها باید ۲۴/۷ فعال باشند تا شواهد ویدیویی زنده ذخیره شوند.

امروز در این مقاله سعی داریم انواع هارد دیسک ها رو به طور کامل توضیح دهیم پس با ما همراه باشید.

ویژگی های یک دوربین مداربسته خوب

 

[blockquote author=””]هارد دیسک مناسب برای دستگاه DVR ، NVR اینترنال میباشد[/blockquote]

هارد ۲٫۵ اینچی

این هارد دیسک‌ها معمولاً در لپتاپ‌ها و نوت بوک‌ها استفاده می‌شوند. بنابراین اگر قصد تغییر و ارتقاء هارد لپتاپ را داشته باشید، نوع ۲.۵ اینچی را انتخاب کنید. این هاردها با طول ۱۰۰ میلیمتر، عرض ۶۹.۸۵ میلیمتر و ارتفاع در شش اندازه ۵ یا ۷ یا ۹.۵ یا ۱۲.۵ یا ۱۵ یا ۱۹ میلیمتری در دسترس است.

هارد ۳٫۵ اینچی

این هارد دیسک‌ها اغلب در کامپیوترهای شخصی دسکتاپ (Desktop PC) استفاده می‌شوند.  اغلب از نوع ۳.۵ اینچی هستند. طول این هاردها ۱۴۶ میلیمتر، عرضشان ۱۰۱.۶ میلیمتر و ارتفاعشان در دو اندازه ۱۹ یا ۲۵.۴ میلیمتری در دسترس هستند.

اگر هاردی برای کامپیوتر رومیزی خود می‌خواهید، اگرچه از نوع ۲.۵ اینچی نیز می‌توانید استفاده کنید، بهتر است نوع ۳.۵ اینچی را در نظر داشته باشید.

[button type=”3d” color=”” target=”” link=””]هارد دیسک WESTERN DIGITAL PURPLE[/button]

برای ذخیره سازی اطلاعات در سیستم‌های حفاظتی به هارد‌ دیسک اینترنال نیاز است تا از چندین دستگاه به طور همزمان پشتیبانی کند و بدون وقفه اطلاعات را در خود ذخیره کند. در سیستم‌های حفاظتی و DVRها به هارددیسکی با توانایی ذخیره‌ی پیوسته‌ی داده‌ها نیاز است و باید بتواند هر روز، حجم زیادی از داده‌ها را ذخیره کند.  هارد Western Digital  میتواند خروجی ۶۴ دوربین مداربسته  را به صورت هم‌زمان روی خود ضبط کند که استفاده از آن را در سیستم‌های مداربسته بسیار مناسب است. شصت‌وچهار مگابایت حافظه‌ی کش برای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده تا احتمال ازبین‌رفتن داده‌ها هنگام ذخیره‌شدن به صفر برسد. به دلیل کیفیت ساخت بالای هارددیسک سازنده اعلام کرده‌ است که می‌توان سالانه تا ۱۸۰ ترابایت داده را بدون هیچ مشکلی روی آن نوشت. . اینترفیس ذخیره‌سازی، رابط آشنای SATA 3.0 است و می‌تواند در بهترین حالت خود، به سرعت انتقال ۶ گیگابیت بر ثانیه برسد.

هارد دیسک های بنفش برای ذخیره سازی داده های سیستم های حفاظت تصویری طراحی شده اند و از تکنولوژی SkillStream پشتیبانی می نمایند. هدف از تکنولوژی SkillStream این بوده است که هارد دیسک را برای بهره برداری همزمان از ۱۲ استریم برنامه ریزی نماید و دستورات ATA را بر همین اساس برنامه ریزی کند

چرا تصویر دوربین مداربسته در شب تار میشود؟

نکات مهم هنگام خرید هارد برای دوربین مداربسته

فرمت فشرده سازی: فرمت فشرده سازی DVR هایک ویژن اولین عامل مهم در انتخاب هارد دیسک مناسب برای دوربین مداربسته است. امروزه دستگاه های DVR از چندین فرمت ذخیره سازی از جمله H.264، H.265 و H.265+ استفاده می کنند.

رزولوشن ضبط : همانطور که می دانید هر چه وضوح تصویر شما بیشتر باشد حجم اطلاعات بیشتر می شود و برای ضبط به هارد دیسک با ظرفیت بالاتری نیاز خواهید داشت.

حرکت در تصاویر : روش های فشرده سازی تصویر هایک ویژن به گونه ای است که قسمت های تکراری و بدون تغییر را در فریم های متوالی حذف می کند و ظرفیت فیلم ها را به شدت کاهش می دهد. با توجه به این موضوع اگر تغییرات سریع و دائمی در تصاویر ایجاد شود باعث افزایش حجم فیلم های ضبط شده می شود.

مدت زمان ضبط : هر چه مدت زمان فیلم ضبط شده بیشتر باشد، ظرفیت هارد دیسک بیشتر اشغال می شود. با استفاده از امکانات موجود در دوربین های هایک ویژن مانند تشخیص حرکت می توان زمان ضبط را بدون از دست دادن قطعات حساس و مورد نیاز بسیار کاهش داد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.