چرا چشمی درب دیجیتال بخریم؟ ۱۰ مزیتی که اگر ندانید نمی خرید!

فاطمه خانی
28 تیر, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
چرا چشمی درب دیجیتال بخریم؟

چشمی درب دیجیتال یکی از آن ابزارهایی است که با پیشرفت تکنولوژی جایگزین نسخه قبلی خود شده است و رفاه کاربر را به دنبال داشته است.  قطعاً تا به حال بر روی درب منازل و یا درب حیاط خانه‌ها یک لنز کوچک را مشاهده کرده‌اید  و یا حتی درب منزل خودتان را مجهز به این چشمی کرده‌اید.

خوبی چشمی درب این است که بدون اینکه کسی متوجه شود شما در خانه هستید یا نه تصمیم می‌گیرید درب را به روی شخصی که پشت در است باز کنید یا خیر.  اما خوبی چشمی درب دیجیتال این است که شما بدون اینکه تا پشت در بروید می‌توانید در یک مانیتور کوچک هر آنچه که پشت در اتفاق می‌افتد را ببینید.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی چشمی درب دیجیتال روبیکس به این موضوع اشاره می‌کنیم که چرا از چشمی درب دیجیتال استفاده کنیم؟ و همچنین ۱۰ مزیت چشمی درب دیجیتال  نسبت به چشمی ساده را برای شما معرفی می‌کنیم.

 

چشمی درب دیجیتال چیست؟

چشمی درب دیجیتال همان لنزهای کوچک و یا سوراخ‌های کوچک روی درب ورودی منازل است  که به شما این امکان را می‌دهد افراد پشت درب را مشاهده کنید.  چشمی درب اپتیکال که در واقع مدل‌های ساده و قدیمی چشمی درب بوده است از یک لنز یا عدسی ساده به همراه یک قاب تشکیل شده است.  برای استفاده از این چشمی باید چشم خود را به طور کامل بر روی آن قرار می‌دادیم تا بتوانیم آنچه که بیرون اتفاق می‌افتد را ببینیم.

اگر تا به حال تجربه استفاده از این چشمی‌های ساده را داشته باشید می‌دانید که چشمی درب اپتیکال زاویه دید محدودی دارد و امکان دید در شب را به شما نمی‌دهد.  همچنین فقط در لحظه می‌توانید تصاویر بیرون را ببینید و امکان ضبط تصاویر وجود ندارد.

شاید تا به حال اتفاق افتاده باشد که از زمانی که زنگ درب خانه شما به صدا در می‌آید تا زمانی که برسید پشت در و از توی چشمی بیرون را نگاه کنید چند دقیقه‌ای طول کشیده باشد و آن شخص رفته باشد.  یا اینکه آن شخص حضور شما پشت درب  را حس کرده است  و شما به در برخورد کردید و یا سر و صدایی به وجود آمده است.  تمام این‌ها از معایب  چشمی های درب قدیمی بود.

 

کاربرد های چشمی درب دیجیتال در کجاست؟

چشمی درب دیجیتال

 

کاربردهای چشمی درب دیجیتال در فضاها و اماکن مختلفی است. شاید اگر کمی  از مزایای چشمی درب دیجیتال برای شما بگویم راحت‌تر بتوانید  حدس  بزنید کجاها کاربرد دارد.

برخلاف چشمی درب‌های ساده که کیفیت تصویر پایینی داشتند، چشمی دیجیتال به دلیل مدرن بودن و دارای لنز بودنش  تصویری به شدت با کیفیت با وضوح را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین  شخص پشت در نیاز نیست جلوی نور ایستاده باشد بلکه چشمی درب دیجیتال  با توجه به سنسورهایی که دارند قابلیت دید در شب یا محیط‌های تاریک را دارد. پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که شرکت‌های بزرگ  و کوچک برای اینکه امنیت بیشتری داشته باشند و ورود و خروجشان را چک کنند چشمی درب دیجیتال بیشترین کاربرد را برایشان خواهد داشت.

اگر دوست دارید بدانید چرا چشمی درب آپارتمان دیجیتال موجب افزایش امنیت منازل و شرکت ها می شود این مقاله را مطالعه کنید.

اگر یادتان باشد چشمی‌های ساده  باید در ارتفاع بالایی نصب می‌شدند تا بلند قدترین فرد خانواده بتواند آن را چک کند.  افراد مسن و یا کودکان زمانی که در خانه تنها بودند نمی‌توانستند  از  طریق چشمی پشت درب را ببینند،  هم چشمی در ارتفاع پایین‌تری نصب می‌شد  زاویه دید مناسبی به آنچه پشت در بود به ما نمی‌داد.

اما چشمی درب دیجیتال با زاویه دید ۱۷۰ درجه تمام فضای خارجی پشت درب را به شما نشان می‌دهد.  علاوه بر آن نیازی نیست که کودکان و یا افراد مسن تا پای درب بروند بلکه با نگاه به صفحه مانیتور میتوانند تصمیم بگیرند  آیا درب را باز کنند یا خیر.

پس با این اوصاف به این نتیجه رسیدیم که چشمی درب دیجیتال برای خانه‌ها نیز کاربرد فراوانی دارد.  حتی در آموزشگاه‌های خصوصی، دفاتر پخش مرکزی ، فروشگاه‌هایی با عبور و مرور محدود و غیره چشمی درب دیجیتال بسیار کاربردی است.

 

 

۱۰ مزیت چشمی دیجیتال نسبت به چشمی ساده

چشمی درب دیجیتال بی سیم

 

تا اینجا اگر زرنگ بوده باشید چند تا از مزایای چشمی دیجیتال نسبت به چشمی ساده را متوجه شده‌اید،  اما باید بگویم به غیر از این‌ها باز هم مزایایی وجود دارد که باعث محبوبیت چشمی درب دیجیتال آپارتمان‌ها شده است.  در ادامه ۱۰ تا از بهترین مزایای آنها را برای شما مقایسه کرده‌ایم.

 

  1. از مزایای چشمی دیجیتال زاویه دید عریض ۱۷۰ درجه است که امکان دید وسیع‌تری به شما می‌دهد.
  2. چشمی درب دیجیتال تصویری شفاف ، با کیفیت و با وضوح را ارائه می کند و تصاویر نامفهوم و کم وضوح وجود نخواهد داشت.
  3. امکان زوم کردن تصویر یکی از بهترن مزایای چشمی درب دیجیتال است که به راحتی می توانید هر نقطه ای را زوم کنید و یک دید واضح داشته باشید.
  4. چشمی درب دیجیتال یک مانیتور LCD به همراه خود دارد و شما می توانید آن را در هر قسمت از خانه نصب کنید تا تمام اعضای خانواده بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
  5. مهمترین مزیت چشمی درب دیجیتال داشتن سنسور دید در شب است. با سنسور مادون قرمز می‌توانید تاریک‌ترین محیط‌ها را  مشاهده کنید.  حتی زمانی که چراغ‌های راهرو خاموش است  تصویر شخص پشت در برای شما نمایان می‌شود.
  6. اکثر چشمی‌های درب دیجیتال به حسگر حرارتی مجهز هستند و با تشخیص هرگونه حرکت در پشت درب بلافاصله واکنش نشان می‌دهند. این سنسور باعث می‌شود بدون اینکه فرد پشت در متوجه شود تصویربرداری  آغاز شده و اطلاعات آن بر روی صفحه مانیتور و یا تلفن همراه شما قابل پخش است.
  7. سنسور تشخیص حرکت و زنگ هشدار چشمی درب دیجیتال را به عنوان یک سیستم ضد سرقت نیز محبوب کرده است.
  8. قابلیت ضبط تصاویر و عکسبرداری یکی دیگر از مزایای چشمی درب دیجیتال است. شما می‌توانید رفت و آمدهای مشکوک پشت درب را با این ویژگی مورد بررسی قرار دهید.  همچنین با فعال کردن این ویژگی در زمان نبودتان می‌توانید بررسی کنید چه کسانی به منزل یا شرکت شما مراجعه کرده‌اند.
  9. نصب راحت چشمی درب دیجیتال آن را به محصولی محبوب تبدیل کرده است.این چشمی‌ها با باتری کار می‌کنند. نیاز نداشتن به سیم کشی برق یا منبع تغذیه نصب آن را راحت کرده است
  10. امکان نصب چشمی دیجیتال بر روی انواع درب حتی درب‌های ضد سرقت وجود دارد.

برای آشنایی با دیگر مزایای چشمی درب دیجیتال اینجا کلیک کنید.

 

نکاتی که قبل از خرید چشمی درب دیجیتال باید بدانید

نکاتی که قبل از خرید چشمی درب دیجیتال باید بدانید

نکاتی که قبل از خرید چشمی درب دیجیتال باید بدانید

 

 

  • چشمی درب دیجیتال هر چقدر قابلیت های بیشتری داشته باشد قیمت محصول نیز افزایش خواهد داشت.  قبل از خرید به آپشن‌های  آن چشمی دقت کنید و مطابق با آن محصول مناسب خود را خرید کنید.
  • برخی از چشمی‌های دیجیتال با باتری قلمی کار می‌کنند و برخی دیگر با باتری‌های لیتیومی.  پس در هنگام خرید به این موضوع دقت کنید.
  • دقت داشته باشید که اگر محصولات دیجیتالی بی‌کیفیت و ناشناس را خرید کنید بعد از مدتی از کار می‌افتند.  پس در هنگام خرید به گارانتی محصول، مهلت تست  و امکان مرجوع کردن محصول دقت داشته باشید.

با خرید از مجموعه روبیکس ارسال رایگان، امکان ۷ روزه مرجوع کردن کالا و امکان ۷ روزه تعویض کالا را تجربه کنید.

 

جمع بندی ۱۰ مزیت چشمی دیجیتال نسبت به چشمی ساده از مجله روبیکس

در این مقاله شما را با مهم ترین مزایا چشمی دیجیتال آشنا کردیم و متوجه شدید که چقدر پیشرفت تکنولوژی به رفاه انسان و امنیت او کمک کرده است. اگر تا به حال چشمی درب نداشته اید با استفاده از چشمی درب دیجیتال امنیت خانه خود را چند برابر کنید و یا اگر از چشمی های ساده استفاده می کنید با تعویض آنها به چشمی دیجیتال از مزایای این محصول بهره مند شوید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.