تفاوت کابل HDMI و VGA در دوربین مداربسته

فاطمه خانی
26 اردیبهشت, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تفاوت کابل HDMI و VGA در دوربین مداربسته

تفاوت بین کابل HDMI و VGA:

کابل HDMI :

امروزه تقریبا تمام وسیله های الکترونیکی از جمله دستگاه DVR و دوربین مداربسته از قابلیت HDMI پشتیبانی می کنند. HDMI درواقع مخفف عبارت (High-Definition Multimedia Interface ) می باشد که در زبان فارسی به عنوان رابط چندرسانه‌ای HD یا رابط چند رسانه‌ای با کیفیت بالا هم نام برده می شود.HDMI کابلی است که از طریق آن سیگنال های صوتی و تصویری به طور همزمان ارسال می کنند. کابل HDMIپس از معرفی تلویزیون های ۴K/Ultra HD، پورتHDMI 2.0 وارد بازار شد.با آمدن پورت HDMI، کابل های S-Video و DVI از رده خارج شده اند البته هنوز توسط قطعات جدید پشتیبانی می شوند .

کابل VGA 

VGA یک درگاه استاندارد جهت اتصال به دستگاههای ویدئویی نظیر مانیتورها و پروژکتورها است. یک اتصال تصویری آنالوگ است که دیگر به طور کم در تلوزیون ها دیده می شود. مخفف کلمه Video Graphics Array به معنای “آرائه‌های گرافیکی ویدئو” است. ولی هم چنان می توانیم در وسایل الکترونیکی قدیمی شاهد این اتصال باشیم. اتصال VGA  در یک دوره‌ای استاندارد صنعتی محسوب می‌شد و در حال حاضر یک کابل انتقال تصویر با یک پله عقب‌تر است.

با توجه به توضیحات بالا و شناختن دو کابل HDMI و VGA  به این نتیجه می رسیم که اگر می خواهید اتصال به تلوزیون داشته باشید HDMI خیلی عالی است و اگر نیاز دارید تصویر دوربین مداربسته خود را مشاهده کنید همچنان کابل HDMI توصیه میشود ، VGA  از اتصالات قوی مانیتور رایانه به کار می رود اما VGA توان کیفیت تصویر پایینی دارد و دیگر زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد و بیشتر از کابل HDMI استفاده می شود که از کیفیت بالاتری برخوردار است. و در آخر از HDMI به عنوان بهترین اتصال نام برده می شود.

برای دوربین مداربسته کابل HDMI بهتر است یا VGA !

به دلیل اینکه بیشتر وسایل امروزی کابل HDMI را پشتیبانی میکند کابل HDMI میتواند گزینه بهتری باشد همچنین این کابل  می‌تواند سیگنال های ویدئویی را با رزولوشن ۳۸۲۰ * ۲۱۶۰  تا ۶۰ فریم در ثانیه تا ۳۲  کانال دیجیتال صوتی چند کاناله غیر فشرده، از طریق همان کابل  HDMI پر سرعتی که برای سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته شده‌اند، ارسال کند.

منبع : روبیکس

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.