همه چیز در مورد آینده دوربین های مداربسته تحت شبکه

فاطمه خانی
13 اسفند, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
همه چیز در مورد آینده دوربین های مداربسته تحت شبکه

دوربین های نظارتی تحت شبکه همه جا وجود دارند، و پتانسیل یادگیری در استفاده از نرم افزارهای پیشرفته به سرعت در حال رشد است. بنابراین، این فناوری می تواند در طیف گسترده ای از کاربردهای عمومی مانند مدیریت ترافیک و بحث ایمنی مورد استفاده قرار گیرد.

اما در وهله اول باید دانست که دوربین های مدار بسته تحت شبکه چیست؟

امروزه مردم به دنبال فناوری قابل اعتماد و مقرون به صرفه هستند. و همچنین انعطاف پذیری این دوربین ها در مشاهده داده ها و نظارت بر اموالشان اغلب از دوربین های نظارت شبکه استفاده می شود.

این دوربین ها با شبکه های IP و اینترنت کار می کنند. شما می توانید بدون نیاز به حضور در محل  و بدون محدودیت در نحوه دیدن ؛ آنچه که با این دوربین ها جلوی دوربین ها اتفاق می افتد را ببینید.

با دوربین مداربسته تحت شبکه، می توانید از مکان های مورد نظر بازدید کرده و هر کجا که می خواهید را تماشا کنید. همچنین برای این نظارت نیاز به دسترسی به رایانه متصل به شبکه یا اتصال به اینترنت دارد.

این نوع دوربین مداربسته دارای ویژگی های بسیاری می باشد. شامل دقت سطح صفحه نمایش (مگاپیکسل)، وضوح HDTV، هوشمندی ویدئو و مقیاس پذیری است.

 

پیشنهاد ویژه:  مشاهده انواع دوربین وای فای کوچک روبیکس

 

اما آینده برای این دوربین ها چگونه پیش بینی شده است؟

اولین سیستم دوربین مداربسته ساخته شده توسط آلمان نازی در طول جنگ جهانی بود که پخش‌های فیلم صوتی و تصویری دوربین‌های مداربسته را متحول کرد و به دانشمندان اجازه داد آزمایش‌های موشکی را از دهه ۱۹۷۰ دنبال کنند.

با این حال، پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است. ما در ابتدای راهی هستیم که با دوربین های مداربسته تحت شبکه به راحتی تشخیص چهره قابل شناسایی است. امروزه استفاده از دوربین های امنیتی مدرن و فناوری دریافت اطلاعات رایج شده است. و ویژگی های دوربین به سرعت در حال پیشرفت هستند.

دوربین های مداربسته نسل آینده با استفاده از سیستم اتوماسیون و از طریق هوش مصنوعی پیشرفت شگرفی نسبت به دوربین های امروزی داشته باشند.

دوربین مداربسته تشخیص چهره

به عنوان مثال، می توانید یک دوربین مداربسته در خانه خود نصب کنید و هر اتفاقی را که در خانه شما می افتد مشاهده یا ضبط کنید. اما آیا میدانید چه زمانی برای ملک شما اتفاقی می افتد؟ در دوربین های جدید، دیگر اینطور نخواهد بود. این دوربین ها معمولا دارای قابلیت تشخیص حرکت هستند. و احساس خطر را از طریق ایمیل یا اپلیکیشن های تعبیه شده برای شما ارسال می کند.علاوه بر این، اقدامات معمول مانند بازی کودکان در خانه یا ملک شما را بی ضرر معرفی می کند و فقط آنها ضبط می شوند.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.