علت تاخیر در تصویر دوربین مداربسته

مدیر روبیکس
24 مرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
Picture5

همانطور که می‌دانید جهت حفظ امنیت در دنیای امروز استفاده از دوربین‌های مداربسته امری ضروری است. اما گاهی اوقات این دوربین‌ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که باعث کندی در عملکرد آنها می‌شود.

ما در اینجا توصیه‌هایی برای شما داریم که در صورت بروز مشکلی، ابتدا به بررسی دوربین مداربسته خود بپردازید و در صورت عدم حل مشکل، با افراد متخصص یا پشتیبانی تماس بگیرید.

در ادامه به علتی که موجب تأخیر در عملکرد دوربین‌های مداربسته می‌شود، پرداخته می‌شود.

لطفاً تا آخر همراه ما باشید.

بررسی دوربین مداربسته IP شما بدون تأخیر: یک راهنمای سریع

Picture6

اگر تمایل ندارید که سیم‌کشی انجام دهید، دوربین‌های مداربسته بی‌سیم یک انتخاب عالی هستند. راه‌اندازی دوربین‌های سیمی ممکن است دشوار باشد و شما برای انجام تعمیرات در سیستم نیاز به باز کردن آن از دیوار دارید. همچنین، اگر ملک را اجاره کرده‌اید، احتمالاً امکان سیم‌کشی وجود ندارد. علاوه بر این، اگر مجبور به انتقال دوربین‌های خود به نقاط دیگر در خانه باشید، این می‌تواند به چالشی بزرگ برای شما تبدیل شود.

تصور کنید که تمام روز خود را صرف سیم‌کشی دوربین‌ها در حیاط انجام داده‌اید و تنها به اشتباه یک زاویه اشتباه را انتخاب کرده‌اید. به همین دلیل بسیاری به دوربین‌های مداربسته بی‌سیم متمایل می‌شوند. با این حال، یکی از اشکالات بزرگ استفاده از دوربین‌های بی‌سیم، بار سنگینی است که بر شبکه ایجاد می‌کنند، به ویژه اگر تمام ویدئوها به صورت زنده و به صورت ۲۴/۷ پخش شود. پس چه کاری برای این مشکل می‌توانید انجام دهید؟

گزارش شده است که بین تشخیص حرکت و شروع ضبط ویدئو تاخیری وجود دارد. به عبارت دیگر، هنگامی که حرکت تشخیص داده می‌شود، دوربین شروع به ضبط ویدئو می‌کند، اما تا زمانی که ضبط آغاز شود، زمان کافی برای فرد مورد نظر برای دسترسی پیدا کردن  به دوربین یا تغییر جهت آن وجود دارد. به نظر می‌رسد این مسئله به حساسیت تشخیص حرکت مربوط است. افرادی نیز اظهار داشته‌اند که حتی اگر حساسیت حرکتی دوربین‌ها را به حداکثر تنظیم کنند، این مشکل هنوز به وجود می‌آید.

محدودیت‌های مودم

بیشتر مواقع، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت (ISP) یا دستگاه‌های ارائه‌شده توسط ISP برای کاربردهای غیرعادی در منزل طراحی نشده‌اند. در واقع، انتقال ویدئو با کیفیت بالا از طریق شبکه به شدت فشرده می‌شود و بسیاری از روترها و فایروال‌ها سرعت خود را به سرعتی کم محدود می‌کنند. برای مودم‌ها، مشخصات Data Over Cable Service Interface Specification یا DOCSIS، یک استاندارد بین‌المللی ارتباطات است که انتقال داده با پهنای باند بالا را به تلویزیون‌های کابلی اضافه می‌کند. اگر تنها چند دوربین دارید اما قصد پخش جریان زنده دارید، مودم DOCSIS 3.0 باید کافی باشد. اما اگر قصد گسترش تعداد دوربین‌ها را دارید، احتمالاً باید به نسخه ۳٫۱ ارتقا دهید.

IMG 1325

مشاهده محصول : دوربین مداربسته بولت

مسیریابی ویدئو

بیشتر روترها برای پخش ویدئو با کیفیت بالا از طریق شبکه همزمان با مسیریابی اینترنت روزانه ساخته نشده‌اند. در اینجا چندین گزینه در اختیار دارید، اما به طور کلی، راه‌حل ساده‌تر برای کنترل پخش جریانی دوربین‌ها، اختصاص یک پل بی‌سیم مجزا به آنها است که به روتر اصلی شما متصل شود. با این روش، می‌توانید تعداد دوربین‌های خود را به تعداد دلخواه گسترش دهید و تنها نیاز به افزودن پل‌های بیشتر خواهید داشت. از مزیت‌های این روش می‌توان به هزینه پایین آن اشاره کرد. می‌توانید یک روتر DD-WRT با قیمت کمتر از ۱۰ دلار تهیه کرده و آن را برای تمام دوربین‌های خود استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که هر چقدر شبکه دوربین‌های بی‌سیم بزرگتر باشد، این مسئله پیچیده‌تر خواهد شد.

اگر تمایل ندارید تا نرم‌افزار روتر را تغییر دهید، همیشه می‌توانید یک نقطه دسترسی بی‌سیم (Point of Entry) تهیه کنید. فقط مطمئن شوید که آن را در جهت دوربین‌های IP خود قرار دهید.

فشرده‌سازی ویدیو و دستگاه‌های ضبط ویدیوی شبکه

اگر نمی‌خواهید زیرساخت شبکه کنونی خود را تغییر دهید، به دنبال استفاده از فشرده‌سازی ویدیویی با کیفیت بالاتر باشید. این اقدام می‌تواند کیفیت ویدیو را کاهش دهد، اما باید فشار زیادی بر روی شبکه بی‌سیم خود را کاهش دهد. این راه‌حل مناسبی برای استفاده روزمره است، اما اگر قصد دارید دوربین‌های خود را برای موارد امنیتی استفاده کنید، توصیه می‌شود بهترین کیفیت ویدیو را داشته باشید.

همچنین احتمالاً هر تأخیری که تجربه می‌کنید به عوامل سخت‌افزاری شما برمی‌گردد. اگر شبکه‌ای دارید که باید توانایی مدیریت ویدیو را داشته باشد یا از پل استفاده می‌کنید، احتمالاً سخت‌افزار شما در پردازش و رمزگشایی فیلم دارای مشکل است. راه‌حل ساده‌تر این است که یک ضبط‌کننده ویدیو شبکه (Network Video Recorder یا NVR) را در شبکه خود نصب کنید. به طور مشابه با DVR کابلی، این دستگاه به شما امکان ذخیره و پخش فیلم‌ها را می‌دهد. NVR به شبکه شما متصل می‌شود، بنابراین اتصال آن به پل نیز مفید خواهد بود.

 

نظارت تخصصی را در نظر بگیرید

هدف از پیگیری ویدئویی، حفاظت از منزل و خانواده شماست. در صورتی که دوربین‌هایتان به درستی در شبکه تنظیم نشده باشند، شما قادر به مشاهده رخدادهای احتمالی در مواقع فوری یا خطرناک نخواهید بود.

چرا دوربین‌های IP تأخیر دارند؟

Picture7234

از دید اپراتور، این تأخیر ناشی از زمانی است که بین دوربین و نمایشگر وجود دارد.

بین دوربین و نمایشگر، یک سیگنال ویدئویی از چندین مرحله عبور می‌کند، هر یک از این مراحل می‌توانند منبعی برای تأخیر باشند. برای بهبود این تأخیر، درک مسیر پیموده شده توسط ویدیو مفید است.

ضبط ویدئو اولین مرحله است که در دوربین انجام می‌شود. وقتی لنز و تصویرگر دوربین تصویر را ضبط می‌کنند، باید آن را با استفاده از رمزگذاری ویدئویی کدگذاری کنند تا جریان داده ایجاد شود (به عنوان مثال، MJPEG، MPEG-4، H.264). این کدگذاری در داخل دوربین‌های IP یا در صورت دوربین‌های آنالوگ، در داخل رمزگذار ویدئویی انجام می‌شود. عملکرد پردازنده رمزگذاری و انتخاب کدک ویدیویی نقش مهمی در سرعت انجام این فرآیند ایفا می‌کنند. هر چه پردازش کدگذاری کندتر باشد، تأخیر بیشتری ایجاد می‌شود.

پس از کدگذاری، ویدئوی رمزگذاری شده از طریق شبکه جابجا می‌شود. همانند سایر داده‌های شبکه، جریان داده‌های ویدئویی به بسته‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شوند که از طریق شبکه عبور می‌کنند و در مقصد دوباره ترکیب می‌شوند. مسیریابی بسته‌ها وسیله‌ای برای تعیین تأخیر شبکه می‌باشد. بدیهی است که طراحی شبکه بر روی سرعت و کارایی انتقال داده‌ها تأثیر دارد.

پس از ورود تمامی بسته‌های ویدئویی به مقصد، باید آنها را به ترتیب درست ترکیب کرده و به نحوی رمزگشایی کنید تا بر روی مانیتور یا نمایشگر مشاهده شوند. این مرحله در دستگاه پخش اتفاق می‌افتد. مانند مرحله رمزگذاری، قدرت پردازشی دستگاه و انتخاب کدک نیز بر کارایی این فرآیند تأثیر دارند. یک نکته مهم در مورد رمزگشایی این است که آن دشوارتر از رمزگذاری است و همانطور که دوربین‌های با جریان داده‌های بزرگتر به عنوان دوربین‌های مگاپیکسلی باعث حجم بیشتری از ترافیک در شبکه می‌شوند، رمزگشایی‌ها نیز برای پردازش سنگین‌تر باید آماده شوند.

پس از رمزگشایی، جریان‌های ویدئویی به نمایشگر منتقل می‌شوند تا تماشا شوند. به تدریج، نمایشگرهای امروزی از نوع مانیتورهای LCD در اتاق‌های کنترل امنیت ویدئویی استفاده می‌شوند. هرچند LCD‌ها بسیاری از مزایایشان را نسبت به مانیتورهای CRT سنتی دارند، اما آنها نیز کمی تأخیر را ایجاد می‌کنند زیرا قبل از نمایش ویدئوهای رمزگشایی شده باید پردازش شوند.

سرانجام، اگر یک اپراتور سیستم از صفحه کلید و  جوی استیک استفاده می‌کند، وقتی که سیگنال‌های کنترلی خود را از طریق شبکه ارسال می‌کند، این کنترل کننده صفحه کلید ممکن است تاخیر را ایجاد کند.

432

مشاهده محصول : دوربین مدار بسته یو پی اس

رفع مشکل تاخیر دوربین‌های مداربسته

اگر رایانه جدید دارای حافظه یا پردازنده ضعیف‌تری برای کارت گرافیک باشد، به نظر می‌رسد که فیلم کندتر اجرا می‌شود، زیرا پردازش فید دوربین در آن کندتر انجام می‌شود. برخی اوقات ممکن است متوجه شوید که بین پخش مستقیم فیلم و واقعیت‌های زمانی، تاخیری وجود دارد. همانند هر سرویس پخش زنده اینترنت، انتظار کمی تاخیر (شاید چند ثانیه) داشته باشید. اگر تاخیر به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای بیشتر باشد، در اینجا برخی از راهکارها را امتحان کنید:

اگر برنامه‌های باز زیادی در دستگاه خود اجرا می‌شوند، آنها می‌توانند کارایی کلی دستگاه را کاهش دهند. برخی از برنامه‌ها مانند برنامه Nest را ببندید و سپس فقط برنامه Nest را باز کنید تا ویدئوی خود را مشاهده کنید.

اگر تاخیر بیش از ۱۰ ثانیه باشد و پس از مدت زمان طولانی مشاهده ویدئو در برنامه Nest انجام شود، دستگاه خود را مجدداً بارگیری کنید: به صفحه اصلی برنامه Nest بروید و برای تازه‌سازی دوربین خود روی آن ضربه بزنید.

اگر دوربین، تلفن، تبلت یا کامپیوترتان به یک افزونه Wi-Fi متصل است، ممکن است تاخیر بیشتری به وجود آید که زمان رله اضافی بین هر دستگاه و دوربین را ایجاد می‌کند. اگر از یک تقویت‌کننده Wi-Fi در منزل استفاده می‌کنید، دوربین خود را مستقیماً به روتر Wi-Fi وصل کنید تا تاخیر کاهش یابد.

همچنین ممکن است تاخیر در ویدئوی دوربین شما به دلیل مشکلات در شبکه در هر دو طرف ایجاد شود، که ما در بخش اول این مقاله به آن اشاره کردیم.

اگر دوربین به راحتی متصل نمی‌شود، بهتر است از راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های تنظیم دستگاه استفاده کنید.

پیشنهادات Wi-Fi با جزئیات دقیق‌تر را امتحان کنید :

همه دوربین‌های امنیتی نسبت به زمان واقعی دارای تاخیری هستند و هزینه یا کیفیت دوربین تأثیر زیادی بر روی شدت تاخیر ندارد. در مورد گران‌ترین دوربین‌هایی که آزمایش کرده ایم، تاخیر می‌تواند بین ۵ تا ۱۰ ثانیه یا حتی بیشتر باشدمشاهده شده است که میتوانیم فیلم برداری را آغاز کنیم، سپس به کامپیوتر خود بازگردیم و خود را روی صفحه مشاهده کنیم.

تاخیر، به‌ویژه هنگامی که با تشخیص حرکت همراه باشد، ممکن است مشکل‌آفرین باشد. بسیاری از دوربین‌ها به درستی هشدارهای تشخیص حرکت را ارسال می‌کنند، اما تصاویری که آنها ارسال یا ضبط می‌کنند، اغلب مواردی را که باعث تشخیص آنها می‌شوند، ایجاد نمی‌کنند.

در ادامه، در مورد مشکلات بیشتر و سایر دوربین‌های مداربسته صحبت می‌کنیم:

رفع مشکلات دوربین‌های مداربسته و نحوه رفع آنها

شناخت مشکلاتی که در دوربین مداربسته‌تان وجود دارد، ممکن است مشکل‌آفرین باشد.

بنابراین، ما در این مقاله، راهنمایی‌هایی را برای کمک به شما در رفع مشکلات ارائه کرده‌ایم.

برق و اتصال دوربین را چک کنید:

گاهی اوقات، یک مشکل می‌تواند به سادگی به دلیل اتصال قطع شده باشد و حتی ممکن است شبکه فقط در حال حاضر مشکل داشته باشد.

دوربین‌های پروتکل اینترنتی (IP) معمولاً دارای نشانگرهای LED هستند که برای انتقال داده‌ها به شبکه استفاده می‌شوند. اما این ممکن است در داخل دوربین مخفی باشد.

اگر LED‌های دوربین روشن نیستند، باید بررسی کنید که آیا دوربین از برق تغذیه می‌شود و به دیوار متصل است.

اگر دوربین شما از طریق برق و نه باطری تغذیه می‌شود، باید بررسی کنید که دوربین وات مناسب را دریافت می‌کند، زیرا یک دوربین پیچیده مانند بزرگنمایی با شیب پهن به وات بیشتری نیاز دارد که یک پلاگین معمولی تأمین می‌کند.

پینگ و اتصالات

با بررسی لیست دوربین، آدرس IP دوربین خود را تشخیص دهید. هنگامی که آدرس خود را پیدا کردید، می‌توانید از روی لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند خود این آدرس را “پینگ” کنید تا پایداری اتصال را آزمایش کنید.

در موتور جستجوی ویندوز، “cmd” را تایپ کنید تا یک پنجره فرمان DOS باز شود. وقتی پنجره فرمان ظاهر شد، از شما خواسته می‌شود “ping” و آدرس IP خود را وارد کنید.

ممکن است شاهد پیام‌های “Request Time Out” یا “Destination Host Unreachable” باشید. اگر این پیام‌ها ظاهر شدند، بررسی کنید که دستگاه شما در همان شبکه دوربین قرار دارد یا خیر. اگر دستگاه شما در همان شبکه دوربین است، سعی کنید با استفاده از مرورگر خود به دوربین متصل شوید.

نام کاربری و رمزعبور را به یاد داشته باشید

اگر دوربین را می‌توانید پینگ کنید اما قادر به اتصال نیستید، ممکن است نام کاربری یا گذرواژه‌ای نادرست وارد کرده باشید.

اگر دلیل اتصال ناموفق نام کاربری یا گذرواژه نادرست باشد، به کتابچه راهنمای مربوطه مراجعه نمایید.

بررسی جداول ARP

جداول پروتکل وضوح آدرس (ARP) را بررسی کنید که معمولاً در بخش‌های مرتبط با دوربین قرار دارند.

استفاده از ARP می‌تواند امکان یافتن مطابقت بین آدرس MAC و IP را فراهم کند.

بیشتر بخوانید : ۵ علت خرابی دوربین مداربسته

تداخل‌ناپذیری آدرس IP را تایید کنید

در صورتی که بیش از یک دوربین دارید، حتماً مطمئن شوید که آدرس‌های IP آنها متفاوت باشند، زیرا این امر ممکن است منجر به مسدود شدن دسترسی شما به یک یا همه دوربین‌ها شود.

سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی کنید

در نظر داشته باشید که دوربین‌هایتان به‌روز باشند. با اتصال به نرم‌افزار مدیریت تصاویر (VMS) و دسترسی به صفحه وب دوربین، این کار را به‌سادگی انجام دهید.

دوربین را دوباره راه‌اندازی کنید

گاهی اوقات، این اقدام ابتدایی‌ترین کاری است که انجام می‌دهیم. سیستم را به‌مدت ۱۰-۲۰ ثانیه خاموش کنید و سپس مجدداً روشن کنید و تنظیمات خود را وارد نمایید.

کابل‌کشی را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که کابل‌ها به‌صورت صاف و به‌طور کامل سالم هستند. حضور گره‌ها یا کابل‌های کمی شل ممکن است ریشه‌ی مشکل شما باشد.

دوربین را به تنظیمات کارخانه بازگردانید

این اقدام می‌تواند اساسی باشد زیرا ممکن است به‌شما در اصلاح مشکلات کمک کند. با فشار دادن یک سوزن به داخل دکمه تنظیم مجدد کارخانه، می‌توانید دوربین را به تنظیمات اولیه بازگردانید.

برای اطلاعات بیشتر با سازنده یا فروشنده نظارت از راه دور تماس بگیرید

اگر هرگز اطمینان ندارید، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید که در هر مرحله از عیب‌یابی به شما کمک کند.

رنگ‌های دوربین مداربسته شما خاموش است؟

اگر تصاویر دوربین مداربسته شما به یاد آلبوم‌های موزیک راک دهه ۱۹۶۰ می‌اندازد، احتمال دارد با تنظیمات تعادل رنگ سفید مشکل داشته باشد.

هنگامی که به یک جسم سفید نگاه می‌کنیم، چشمان ما آن را به‌عنوان سفید می‌شناسند، حتی اگر با نور کاملاً سفید روشن نشود. این به دلیل طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها در چشمان ما است که مغز ما می‌تواند نقص‌های خاصی از پارامترهای نور را ترمیم کند.

دوربین‌ها هم سعی می‌کنند همین کار را انجام دهند، و این به‌وسیله تنظیمات “تعادل رنگ سفید” انجام می‌پذیرد که می‌تواند به‌صورت دستی یا اتوماتیک تنظیم شود. اما وقتی این تنظیم به‌درستی انجام نشود، به‌خصوص در دوربین‌هایی که قادر به تنظیم اتوماتیک هستند، ممکن است رنگ‌ها به‌صورت غیردقیقی نمایش داده شوند.

در اینجا راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد:

اگر دوربین شما برای استفاده در داخل و خارج از ساختمان تنظیم شده است، حتماً تنظیمات آن را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که برای محیط باز تنظیم شده است.

گاهی‌اوقات، این تنظیم یک تنظیم کلی نیست و ممکن است فقط به رنگ مرتبط باشد.

اگر دوربین شما از قابلیت تنظیم اتوماتیک تعادل رنگ سفید (دو نام معمول این ویژگی: ATW – تعادل رنگ سفید پیگیری خودکار – و AWB – تعادل رنگ سفید اتوماتیک) پشتیبانی می‌کند و در محیط باز نصب شده است، آن را به سمت پایین نگه‌دارید تا از آسمان دور باشد.

اگر رنگ‌ها فقط در شرایط خاصی از نور محیط، مثل نورهای خیابان در شب، تحریف می‌شوند، دوربین را در موقعیت دیگری قرار دهید تا از منبع نور دورتر باشد.

اگر دوربین شما از تنظیم اتوماتیک تعادل رنگ سفید پشتیبانی می‌کند اما تغییر موقعیت دوربین کمکی نمی‌کند، اتوماتیکی تعادل رنگ سفید را غیرفعال کرده و به‌صورت دستی تنظیم تعادل سفیدی را انجام دهید تا رنگ‌ها به‌درستی نمایش داده شوند.

کلام آخر

در این مطلب به برسی مشکل تاخیر تصویر در دوربین مدار بسته پرداختیم . دیلی این مورد ممکن است مواردی مثل تنظیمات نرم افزاری یا سخت افزاری باشد . با مطالعه دقبق این مطلب به دلیل مشکل مدار بسته میتوانید پی ببرید و آن را بر طرف کنید .

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.