نحوه جلوگیری از هک دوربین مداربسته

فاطمه خانی
6 شهریور, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
نحوه جلوگیری از هک دوربین مداربسته

نحوه جلوگیری از هک دوربین مداربسته

با توجه به سرمایه گذاری بیشتر دولت ها و شرکت های سراسر جهان در شبکه های امنیتی ، امروزه صدها میلیون دوربین مداربسته در سطح جهان نصب شده است. پیاده سازی بیشتر دوربین امنیتی باعث می شود که شرکت ها ، سازمان ها و کاربران خصوصی با موارد رو به رشدی از حملات هکرها روبرو شوند. این منجر به مجموعه ای از مشکلات احتمالی می شود که می تواند ضرر و زیان قابل توجهی را برای مشاغل ایجاد کند.

هک دوربین مداربسته

اقدامات ساده ای وجود دارد که می توانید برای محافظت از دوربین های امنیتی خود در برابر هک کردن انجام دهید و فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته روبیکس در این مقاله توضیح خواهد داد که چرا اکثر دوربین های مداربسته به این سادگی هک می شوند ، در حالی که برخی از مراحل آسان را هم سازمان ها و هم کاربران خصوصی می توانند برای محافظت از خود در برابر هکرها انجام دهند.

چگونه می توان دوربین های مدار بسته را هک کرد؟

اخبار مربوط به هک شدن دوربین های مداربسته  این روزها بسیار متداول شده است. بر هیچ کس پوشیده نیست که دوربین های نظارتی ، مانند بسیاری از حساب های رسانه های اجتماعی شما ممکن است که هک شده و یک فرد غریبه به همه اطلاعات شما دسترسی پیدا کند.

اکثر شبکه های دوربین مداربسته معمولاً به اینترنت متصل هستند و به کاربران اجازه می دهند از راه دور برای اهداف مختلف به آنها دسترسی داشته باشند.  به عنوان مثال ، این امر به صاحبان خانه اجازه می دهد تا خانه های خود را از راه دور بررسی کنند یا مجریان قانون اطلاعاتی را در مورد آنچه در یک مکان عمومی در حال وقوع است بدون حضور در آنجا دریافت کنند.

چگونه می توان دوربین های مدار بسته را هک کرد

دوربین های مداربسته یکی از بهترین عوامل بازدارنده در برابر سرقت و نفوذ به سازمان های اجرای قانون است که استفاده از آنها را در املاک مسکونی و تجاری تشویق می کند.

آنها نه تنها خلافکاران را از ترس ثبت شدن تصاویرشان از اموال شما دور می کنند ، بلکه شواهد بصری را نیز برای دستگیری عاملان ارائه می دهند. علاوه بر این ، فیلم ضبط شده می تواند در دادگاه به عنوان اثبات مشروع مورد استفاده قرار گیرد.

دوربین های مداربسته یک ابزار عالی برای محافظت از شما و اموال شما هستند ، اما در برابر هک نیز آسیب پذیر هستند و برای جاسوسی از طریق اینترنت از شما استفاده می شود.
راههای بسیار ساده ای برای جلوگیری از وقوع چنین حملاتی وجود دارد که مدتی بعد در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. اما ابتدا ، باید بفهمید که دوربین های مداربسته در وهله اول چگونه هک می شوند.

همانطور که سارقان فرصت طلب هستند و به دنبال خلأهایی در امنیت شما هستند ، مانند در یا پنجره ای که قفل نشده است ، هکرها نیز بر همین اصل کار می کنند و با آسیب پذیری در سیستم شما ، حریم خصوصی شما را نقض می کنند. آنها افرادی هستند که از فناوری مطلع هستند و راه خود را در اینترنت و دستگاه های مرتبط با آن می دانند.

هک معمولاً از طریق حملات از راه دور انجام می شود که می تواند از هر نقطه در جهان انجام شود . هکرها مجبور نیستند از نظر فیزیکی نزدیک سیستم ها باشند تا به آنها حمله کنند.

پس از ورود به سیستم ، به همه فایل های شما و اجزای سیستم دسترسی خواهند داشت. آنها می توانند تصاویر زنده و ضبط شده را مشاهده ، حذف ، سرقت یا تغییر دهند ، ویروس ها را راه اندازی کنند و اساساً کنترل کامل سیستم را در اختیار داشته باشند.

چرا دوربین های مدار بسته هک می شوند؟

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است کسی بخواهد سیستم دوربین امنیتی را هک کند ، اما همه هکرها بد نیستند. به نظر می رسد باور کردن آن بسیار سخت باشد ، اما واقعیت دارد. بچه های خوب که به هکرهای کلاه سفید نیز معروف هستند ، متخصصانی هستند که برای سنجش سیستم ها و نقاط قوت و ضعف حریم خصوصی آنها استخدام شده اند.

هنگامی که آسیب پذیری سیستم ها پیدا می شوند ، آنها به سازندگان اطلاع می دهند تا خطاها را برطرف کرده و اصلاحات لازم را برای تقویت امنیت سیستم انجام دهند.

هکرهای کلاه سفید

بنابراین اساساً کاری که هکرهای کلاه سفید انجام می دهند این است که آسیب پذیری ها را پیدا کرده و آنها را برطرف می کند تا هکرهای کلاه سیاه ، هنگام استفاده از سیستم های دوربین مداربسته توسط صاحبان خانه و مشاغل نتوانند از آنها سوء استفاده کنند.

هکرهای کلاه سیاه کسانی هستند که شما باید از دوربین های مداربسته خود در برابر آنها محافظت کنید زیرا نیت آنها همیشه مخرب است.

یکی از دلایل اصلی هک شدن دوربین های مدار بسته دسترسی به داده های حساس است. یک دوربین هک شده در داخل خانه یا محیط اداری مانند این است که یک جنایتکار در کنار شما نشسته و تمام مکالمات مهم و گاهی اوقات محرمانه شما را بشنود و در صورت نفوذ در خانه به درستی از چیدمان ملک مطلع شود.

چگونه می توان از هک شدن دوربین های مداربسته جلوگیری کرد؟

دوربین ها ، درست مانند سایر دستگاه های متصل به اینترنت ، دارای آدرس IP هستند که با استفاده از ، موتور جستجوی دستگاه های متصل به اینترنت ، به راحتی پیدا می شوند. با استفاده از این ابزار ساده ، هکرها می توانند صدها دستگاه بالقوه آسیب پذیر ، از جمله دوربین ها را پیدا کنند.

تغییر رمزهای پیش فرض و نام کاربری

چیزی که شوکه کننده است این است که اکثر مردم از نام کاربری و رمز عبور پیش فرض سیستم استفاده می کنند. حدس زدن اینها نسبتاً آسان است و معمولاً admin و ۱۲۳۴ هستند.

هنگام تنظیم دوربین ، مطمئن شوید که رمزهای عبور قوی انتخاب می کنید زیرا آنها بهترین دفاع شما در برابر هکرها هستند. از رمزی طولانی و پیچیده با ترکیبی از اعداد ، نمادها و حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید.

هرگز دستگاه DVR یا NVR خود را با نام کاربری و کلمه عبور پیش‌فرض رها نکنید. عدم تغییر اطلاعات پیش‌فرض یکی از معمول‌ترین اشتباهاتی است که باعث هک شدن دستگاه DVR و نفوذ به سیستم می‌شود.

هکرها می‌توانند با استفاده از ۱۰۰۰ آدرس IP مختلف، یوزرنیم و پسوردهای پیش‌فرض را امتحان کرده تا راه نفوذی پیدا کنند.

اتصال بی سیم خود را ایمن کنید

برای محافظت از هک شدن دوربین های مداربسته متصل به Wi-Fi شما ، ایمن سازی اتصال Wi-Fi نیز بدیهی است.

چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ شامل دادن گذرواژه قوی به روتر و تغییر منظم آن ، استفاده از رمزگذاری و خاموش کردن شبکه و اشتراک گذاری مهمان. همچنین می توانید بین دستگاه های خود و اتصال اینترنت یک فایروال نصب کنید تا بیشترین حفاظت را داشته باشید.

سیستم عامل دوربین خود را به روز کنید

تولید کنندگان سیستم دوربین مداربسته به صورت دوره ای به روزرسانی هایی را ارسال می کنند که اشکالات نرم افزار و سایر آسیب پذیری ها را برطرف می کند. این به روز رسانی ها به سیستم کمک می کند تا موثرتر کار کند و از دوربین و امنیت شما در برابر خطرات محافظت می کند.

برخی از سیستم ها به محض انتشار به روز رسانی به طور خودکار بارگیری می شوند ، در حالی که برخی دیگر از شما می خواهند که آنها را به صورت دستی به روز کنید. در هر صورت ، همیشه سیستم های خود را به روز نگه دارید.

احراز هویت دو مرحله ای را تنظیم کنید

اگر دوربین مداربسته شما از این ویژگی پشتیبانی می کند ، آن را طوری تنظیم کنید که یک لایه اضافی به امنیت شما اضافه شود. احراز هویت دو مرحله ای این است که هنگام ورود به حساب برنامه خود ، علاوه بر درخواست نام کاربری و رمز عبور ، سیستم یک رمز عبور یکبار مصرف (OTP) را از طریق پیام ، ایمیل ، تماس تلفنی یا احراز هویت به تلفن شما ارسال می کند. برنامه ای که سپس برای ورود به آن وارد برنامه می شوید.

با این کار هویت شما تأیید می شود و مطمئن می شوید که این شما هستید و نه شخص دیگری که سعی می کند وارد حساب شما شود. احراز هویت دو مرحله ای یک ویژگی بسیار مفید است و باید در تمام ایمیل ها و حساب های رسانه های اجتماعی شما نیز فعال شود. اگر هنوز آن را فعال نکرده اید ، فوراً این کار را انجام دهید!

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مطلب نحوه جلوگیری از هک دوربین مداربسته را برای شما شرح دادیم. امیدواریم این مطلب برای علاقمندان این زمینه، مفید واقع شود.

فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته روبیکس نماینده رسمی برندهای حفاظت الکترونیک ، با سابقه ای درخشان در زمینه فروش انواع محصولات و دوربین های امنیتی، ورزشی شامل تستر دوربین مداربسته ، چشمی درب آپارتمان دیجیتال، اکسسوری دوربین ورزشی به صورت حضوری و همچنین می توانید از طریق سایت  www.rubixcam.ir ، خرید دوربین بی سیم ، خرید دوربین خودرو هوشمند ، خرید دوربین ورزشی را بصورت آنلاین انجام دهید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.